Siggraph 2014 beszámoló


Ton Roosendaal tegnap publikálta az idei Siggraphon szerzett tapasztalatait. A Blender Foundation ismét képviseltette magát az iparág egyik legnagyobb kiállításán ahol a beszámoló szerint folyamatosan nagy érdeklődés kísétre a Blender standját. Az előadások teltházzal zajlottak le és több az iparágban jelentősnek mondható cég ( Image Engine, BMW, Digital Tutors ) is nagy érdeklődéssel és elismeréssel nyilatkozott az alapítvány munkájáról.


A Blender idei megjelnését többek közt a HP és a CGCookie támogatta de az évközbeni támogatók is nevesítve lett mint az Epic, Valve, Google, Nvidia és még sokan mások. Az alapítvány standja mellett kapott helyet a Krita csapata akik szintén jelentős munkát végeztek és  - Ton szavaival élve - sok tekintetben már megelőzték a Gimp fejlesztőit.

Roosendaal néhány újdonságot is kiemelt ezek küzöl az első a Blendert érinti miszerint az első 3D eszköz amelyben implementálták a hardveres OpenSubdiv támogatást amiről a Pixar szakemberei is pozitív visszajelzéseket adtak. Az OpenSubdiv implementálásával kapcsolatosan Ton kiemelte Sergey Sharybin fejlesztőt aki több hibát javított az eredeti forrásban. Az OpenSubdiv 3.0 a tervek szerint még idén megjelenik és a Pixar  jelentős, - akár 5x - sebességnövekedést igér.

A Cycles továbbra is az alapítvány egyik zászlóshajójának tekinthető. Nagyjából egy éve a render engine Apache 2.0 licensz alá tartozik ennek köszönhetően akár kereskedelmi szoftverekbe is integrálható. A kiállításon több cég is érdeklődött és a későbbiekben valószínűleg találkozhatunk vele más, kereskedelmi szoftverekben is bár erről Ton egy befejezetlen mondattal számolt be.

Több látogató érdelődését és támogatási szándékát fejezte ki a Blender 101 projekttel kapcsolatban ami egy oktatási célra kialakított Blender változat. Az érdeklődők között több - egyelőre - nem nevesített nagyvállalat és oktatási intézmény is volt. Részletek a konkrét megállapodások után.

Azt AMD bemutatta saját OpenCL alapú path-tracer leképző megoldását ami ebben a pillanatban az igen fantáziadús Fire Render nevet viseli. Roosendaal beszámolója szerint a program ígéretes de jelenleg a 2011-es Cycles szintjén áll. A tervek szerint a kész alkalmazás valamilyen nyítlforrású licensszel jelenik meg.

 


Az AMD OpenCL fejlesztései továbbra is problémásak a fejlődés iránya még homályos de az általános üzenet, hogy meg kell próbálniuk a kernelt kissebb részekre osztanuik de ezzel a grafikus kártyáknak akadnak problémái...

Az Intel is bemutatta saját render megoldását ami az Embree névre hallgat és egy igen részlet haj szimulációt demóztak közel valósidőben  egy 16 magos Xeon processzoron.

A Khronos Group elnökével folytatott beszélgetés fő témája is az OpenCL volt. Neil Trevett a Khronos Group elnöke szerint egy szabványosított OpenCL kidolgozása fontos lenne az iparág számára is.

Az nVidia nagy erőkkel fejleszti a távoli és grid computing megoldásait és felajánlott egy 15 x 8 GPUs rendszert tesztelésre és a Goosberry projekt végleges renderelésére.

A Microsoft Developer néhány MSVC Pro licensszel lepte meg az alapítványt és az első egyeztetéseken is túl vannak már.

Pixar egy segítőkész kollégája részletesen bemutatta a cég belső fejlesztésű aminációs programját ami a keresztségben a Presto! nevet kapta.

Blender.org
Siggraph 2014 prezentáció

 

 

 

 

Hírek: