Render

Octane Render - Exportálás Blenderből I.

Az Octane Render jelenleg a Lightwave féle .OBJ/.MTL fájlformátumot használja az objektumok és anyagok importálására és tárolására. Mint arról már egy másik anyagban volt szó az Octane Render használatával egy kicsit más munkafolyamatot érdemes követni, mint a belső leképző esetén mivel az anyagok és textúrák leírása, tárolása más módon történik, ezért többnyire felesleges azokat a Blenderben elkészíteni.
Leírások: 

Octane Render - Felület

A GUI
A program elindítása után egy négy részre osztott felületet látunk. Indítás után bal oldalon az Outlinerben két fül van amelyből az egyik az aktuális jelenetet mutatja, a másik a LiveDB ami a regisztrált felhasználók által elérhető online anyag adatbázis. Az itt található anyagok szabadon felhasználhatók.

Leírások: 

Octane Render - Optimális hardver

Az Octane Render futtatásához Cuda képes grafikus kártyára van szükség, amiből egyszerre több is használható. A jelenleg ismert legtöbb kártyát használó konfiguráció nyolc darab Fermi alapú hardverrel fut.

A Refractive Software által minimumként megnevezett optimális mag szám 96. Ezt a kritériumot gyakorlatilag a legtöbb egy év körüli kártya teljesíti, bár ennél kevesebb maggal is lehet dolgozni.

Leírások: 

Octane Render

Az Octane Render egy fizikai alapú, független, GPU bázisú, multiplatformos render szoftver amely az nVidia CUDA technológiájára épül, ennek köszönhetően csak ezen gyártó grafikus kártyáival működik együtt.

Az Octane Render kereskedelmi szoftver Windows, Linux és OS X operációs rendszerekhez érhető el és jelenleg béta állapotú de a fejlesztése egészen gyors ütemben zajlik. A program támogatása meglehetősen jó az esetleges bugokat amelyek széles kört érintenek a fejlesztők sok esetben napok alatt orvosolják és a buildeket hamar elérhetővé teszik.

Leírások: