Végleges az idei Blender Konferencia programja

Idén is megrendezésre kerül az éves Blender Konferencia ahol több mint ötven előadást terveznek a rendezvény szervezői. Az elmúlt évben történt fejlesztéseken és a jövőbeni terveken túl számos olyan előadást is meghallgathatnak az érdeklődők amelyek a Blender jelenlegi alkalmazási területeit mutatják be.

A nyitónapi beszédek közül kiemelném Andew Peel, Modding Blender for Interior Design című  előadását. A téma a Microwellum Fluid Designer lesz ami egy teljesen átdolgozott Blender amivel helységek brendezését lehet hatékonyan elvégezni parametrikus beállításokkal. A programról korábban itt is volt szó érdemes megnézni.

A második nap egyik önkényes kiemeltje elsőre talán unalmasnak nevezhető de a Blender szempontjából igen fontos téma melynek előadói Francesco Siddi és Campbell Barton akik az új dokumentációs projektet fogják bemutatni. A téma száraz de az elmúlt időszak fejlesztéseinek és a szoros kiadási ütemtervnek köszönhetően a program dokumentációja egyre elavultabbá válik.

Szintén ezen a napon kerül sor egy panelbeszélgetésre ahol a Blender Foundation vezetője Ton Roosendaal válaszol a közösség által legtöbbet feszegetett kérdésekre.

A harmadik nap előadásai közül Gottfried Hofmann Mantaflowról tartott előadását emelném ki.
A konferencia alatt több előadás foglalkozik a Cycles produkciós környezetben való alkalmazásáról illetve a Blender olyan, különféle munkafolyamatokba illeszthetőségéről mint a Unity enginnel való munka vagy az OcculusRift képességeit kihasználó végtermék.

Ahogyan az már szokásos a konferencia végén kerül kiosztásra a Suzanne Award amelyet rövid film, animáció és design kategóriákban ítélnek oda a közösség szavazatai alapján.

Aki kíváncsi az a konferencia előadásait a Blender Foundation YouTube csatornáján figyelemmel követheti.

Blender Conference 2014 program
Suzanne Award nevezettek
Blender Foundation YouTube