Blender fejlesztői találkozó

A szokásos fejlesztői találkozó viszonylag kevés dologról szólt ez elsősorban a napokban kiadott 2.74 verziónak illetve a nagyobb lélegzetvételű vagy korai projekteknek köszönhető. Az esetlegesen még külön ágon futó fejlesztések hamarosan a főágban is elérhetők lesznek ezekből önző módon kiemelnék párat:

AMD OpenCL és Cycles Kernel bontás - régi probléma, hogy a kernel fordítás az AMD kártyáin többnyire nem sikerül az óriási memória igénynek köszönhetőn ezért a Cycles használata igen körülményes ha egyáltalán megoldható. A megoldást sokáig az AMD felől várták a felhasználók de...

A helyzet megkerülésére a kernelt osztják fel kissebb egységekre és így csökken a fordítás memória igénye. A dolog a gyakorlatban működik, több féle módosított kód elérhető jelenleg is amelyekkel a Cycles életre kel az AMD grafikus kártyáin.

Cycles kernel memória optimizáció - ez a fejlesztés hamarosan révbe ér a 2.75 verzió várhatóan már az új kódot fogja tartalmazni

OpenSubdiv - lassan a felhasználók kezei közé kerül, tervezett megjelenése a 2.75 kiadásban várható.

Cycles PTex - Nicholas Bishop munkájának köszönhetően a Disney formátuma is használhatóvá válik a Cyclesben megkönnyítve ezzel a textúrázást, viszont csak a 2.76 kiadás környékén várható