Octane Render 3

Valószínüleg a kötöttebb céges hierarchiának és nem utolsó sorban a nagyobb anyagi forrásoknak köszönhetően az Octane Render fejlesztési ciklusa rendkívül felgyorsult. Ennek eredménye, hogy a tavaly nyáron kiadott 2.0 után várhatóan idén is hasonló időpontban érkezik a népszerű GPU render következő generációja. A megjelenő újdonságok egy része már ismert volt de a napokban megjelent tájékoztatónak köszönhetően még több információt jutott el a közönséghez. Címszavakban kiragadva néhányat a közelgő szolgáltatásokról:

  • Volumetric rendering
  • Open Shader Language (OpenSL) támogatás
  • OpenCL támogatás
  • Deep pixel rendering
  • Advanced live texture baking
  • Végtelen mesh és polygon méret
  • FBX and PTEX support
  • Teljesen konfigurálható felület
  • Új plugin API-k

Az egyik legjobb hír az OpenCL támogatásának megjelenése ami lehetővé teszi, hogy immáron az AMD vagy az Intel chipjein is fusson a program. Ez nagy lépés az eddig csak az nVidia CUDA platformját támogató fejlesztőktől ami feltétlezhetően az OpenCL 2-nek köszönhető.

A korábban már bemutatott Out of the Core technológiának köszönhetően a betölthető geometria sem lesz korlátozott mert a program átmozgatja a "felesleges" adatokat a rendszer memóriába.

Bejelentés

Hírek: